Barometr Consumer Finance w III kwartale 2023 r. wzrósł w Polsce o 2,7 pkt do 97,0 pkt – wynka z badań Związku Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH.
„Jest to już czwarty kwartał z rzędu, w którym odnotowano wzrost wskaźnika – łącznie w tym okresie o 7,8 pkt BCRF jest obecnie w wyraźnym trendzie wzrostowym, choć nadal jest w obszarach pesymistycznych, tj. poniżej 100 pkt” – napisano w komentarzu do badania.
Wskaźnik jest też wciąż poniżej szczytu notowanego przed pandemią, kiedy to wynosił ponad 111 pkt
„Nastroje konsumentów na rynku consumer finance są w trendzie wzrostowym, jednak utrzymanie takich tendencji nie jest przesądzone. Według wszelkich oczekiwań podwyższona inflacja utrzyma się na dłużej. Obecnie obserwujemy jej trend spadkowy, ale ten proces ulegnie zatrzymaniu w przyszłym roku i powstaje pytanie, jak na to zareagują gospodarstwa domowe oraz jak ukształtują się wtedy nastroje ekonomiczne” – napisano.
map/ osz/