Niemcy: Indeks nastrojów konsumentów na II: -29,7 pkt

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na luty wyniósł -29,7 pkt wobec -25,4 pkt miesiąc wcześniej, po korekcie z -25,1 pkt – podała w komunikacie grupa badań rynkowych GfK.

Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie -24,6 pkt.

kkr/ ana/


Artykuły powiązane

Regionalne zróżnicowanie inflacji a oczekiwania inflacyjne konsumentów

Kategoria: Badania pracowników NBP
Uwaga władz monetarnych, makroekonomistów i analityków ekonomicznych koncentruje się na wskaźnikach ogólnokrajowej inflacji. Z kolei konsumenci mają skłonność do kształtowania opinii o zmianach cen na podstawie swoich doświadczeń, opartych na codziennych zakupach, które zazwyczaj są dokonywane niedaleko miejsca zamieszkania.
Regionalne zróżnicowanie inflacji a oczekiwania inflacyjne konsumentów

Światełko w tunelu – w oddali

Kategoria: Trendy gospodarcze
Polscy przedsiębiorcy wykazują ostrożny optymizm w ocenie sytuacji gospodarczej. Nie na tyle duży, by jednak planować inwestycje.
Światełko w tunelu – w oddali

W co grają Niemcy z Chinami?

Kategoria: Trendy gospodarcze
Wiele niemieckich firm jest uzależniona od towarów i surowców sprowadzanych z Chin. Rośnie świadomość tego zjawiska i presja, by ograniczyć jego skalę.
W co grają Niemcy z Chinami?