GUS: Udział sprzedaży inter. w sprzedaży det. w III: 8,0 proc.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w marcu 2024 r. w Polsce 8,0 proc. wobec 8,6 proc. w poprzednim miesiącu – podał Główny Urząd Statystyczny.

GUS podał też, że w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r. wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących spadła o 1,8 proc.

GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,6 proc. przed rokiem do 23,3 proc.) oraz „meble, RTV, AGD” (odpowiednio z 18,0 proc. do 17,1 proc.).

Udział grupy „tekstylia, odzież, obuwie” nie uległ zmianie i wyniósł 23,0 proc.

map/ asa/


Artykuły powiązane

Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Kategoria: Trendy gospodarcze
Po pandemii globalny e-commerce notuje malejącą dynamikę wzrostu, a w niektórych geografiach nawet spadek obrotów. Jego nową siłą napędową stają się media społecznościowe, a niedługo będzie nią także metaverse.
Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Tydzień w gospodarce

Kategoria: Raporty
Przegląd wydarzeń gospodarczych ubiegłego tygodnia (16–20.05.2022) – źródło: dignitynews.eu
Tydzień w gospodarce