GUS: Udział sprzedaży przez internet wyniósł w III 8,6 proc.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w marcu 2023 r. w Polsce 8,6 proc. wobec 8,7 proc. w lutym – podał Główny Urząd Statystyczny.

W marcu w porównaniu z lutym 2023 r. odnotowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 14,7 proc.).

GUS podał, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet, spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” z 26,3 proc. przed miesiącem do 25,6 proc.

Wzrost udziału odnotowały natomiast jednostki z grup „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 22,1 proc. do 23,0 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 17,9 proc. do 18,0 proc.).

map/asa/


Artykuły powiązane

Mikołaj Kopernik na polskich znakach pieniężnych

Kategoria: Analizy
Mikołaj Kopernik, znany przede wszystkim jako wybitny astronom, w historii zapisał się również jako ekonomista i jeden z pierwszych orędowników nowoczesnej polityki pieniężnej.
Mikołaj Kopernik na polskich znakach pieniężnych

Mit o szczytowej globalizacji: Część 3 – Jak zwijają się globalne łańcuchy dostaw

Kategoria: Trendy gospodarcze
W debacie publicznej na temat deglobalizacji standardowym wyjaśnieniem spadku wskaźnika handlu produktami przemysłowymi do PKB jest tzw. zwijanie się globalnych łańcuchów wartości. W trzecim z serii czterech artykułów autor przygląda się temu spadkowi i identyfikuje dwa stojące za nim czynniki.
Mit o szczytowej globalizacji: Część 3 – Jak zwijają się globalne łańcuchy dostaw