Nastroje polskich konsumentów poprawiły się w II kwartale 2023 r. – wynika z badania IRG SGH.
Wskaźnik kondycji gospodarstw domowych IRG KGD zwiększył swoją wartość w ciągu kwartału o 6,4 pkt do poziomu -24,9 pkt.
W skali roku wartość wskaźnika wzrosła o 8,1 pkt.
„Wzrost jest skutkiem poprawy wszystkich głównych składowych wskaźnika. Najbardziej poprawiły się prognozy przyszłej ogólnej sytuacji gospodarczej w kraju (wzrost wartości salda o 8,2 pkt). Zmniejszyły się zarazem obawy o utratę pracy (spadek o 7,1 pkt)” – napisano.
Z badania wynika, że konsumenci wciąż odczuwają wzrost inflacji, ale już nie tak silnie jak w poprzednim kwartale. Mniej także obawiają się o swoją przyszłą sytuację finansową.
Badania pokazują, że konsumenci ograniczają popyt na dobra konsumpcyjne trwałego użytku.
map/ asa/