XIV Międzynarodowe Forum Finansowo-Bankowe

W dniach 24-25 listopada 2022 r. w SGGW w Warszawie odbędzie się XIV Międzynarodowe Forum Finansowo-Bankowe, pt. Współczesne finanse i myśl ekonomiczna wobec wyzwań równowagi w gospodarce rynkowej.

Forum zorganizowane zostało przez Katedrę Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine oraz Bogor Agricultural University – School of Business (Indonezja). Forum odbędzie się w formule hybrydowej (kontaktowo/Teams).

Tematyka Forum skoncentrowana będzie na problematyce wyzwań współczesnych finansów i myśli ekonomicznej, zarówno w ujęciu mikro, jak i makroekonomicznym. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na: nowoczesne finanse oraz potrzeby ich wykorzystania w gospodarce rynkowej, myśl ekonomiczną w aspekcie praktycznych zastosowań w procesach gospodarczych, doświadczenia pandemiczne w obszarze skutków ekonomiczno-finansowych w gospodarce, funkcjonowanie gospodarki rynkowej w warunkach wysokiej inflacji, cyfryzacji w obszarze zarządzania finansami w gospodarce, ESG jako narzędzie do zrównoważonego rozwoju, wyzwania dla jednostek gospodarczych w finansowaniu transformacji energetycznej oraz trendów kształcenia w zakresie współczesnych finansów.

Obserwator Finansowy objął patronat medialny nad Forum.

Więcej informacji można znaleźć na stronie https://mffb.ieif.sggw.pl/

Otwarta licencja


Tagi


Artykuły powiązane

Złote Szkoły NBP: Jak edukacja ekonomiczna zmienia polskie szkoły

Kategoria: Raporty
Obraz edukacji ekonomicznej w Polsce jest dynamiczny i złożony. W całym kraju wiele organizacji i instytucji – interesariuszy z sektora publicznego, prywatnego oraz organizacji niekomercyjnych tworzy i wdraża projekty edukacyjne zarówno z zakresu ekonomii, jak i finansów. W czerwcu 2024 r. z inicjatywy Rady Edukacji Finansowej, w której NBP ma swojego przedstawiciela, a także we współpracy z OECD, została przyjęta w Polsce „Krajowa Strategia Edukacji Finansowej”. Tym samym nasz kraj dołączył do grona państw, które mają ogólnokrajową strategię na rzecz edukacji finansowej.
Złote Szkoły NBP: Jak edukacja ekonomiczna zmienia polskie szkoły

Cena siły rynkowej: dlaczego wzrost marż szkodzi innowacjom i pogłębia nierówności

Kategoria: Społeczeństwo
W ciągu ostatniego czterdziestolecia w Stanach Zjednoczonych zaobserwowano wzrost siły rynkowej firm, spowolnienie wzrostu produktywności i pogłębienie nierówności majątkowych. W naszym artykule analizujemy czynniki wskazujące na to, że u źródła wszystkich tych zjawisk może leżeć osłabienie konkurencji. Pozwala ono dominującym firmom podnosić ceny, obniżać płace i tłumić innowacje, przyczyniając się do spowolnienia wzrostu gospodarczego.
Cena siły rynkowej: dlaczego wzrost marż szkodzi innowacjom i pogłębia nierówności

Niski i zróżnicowany poziom kompetencji finansowych na świecie

Kategoria: Analizy
Definiując pojęcie kompetencji finansowych (financial literacy), warto odwołać się do podejścia zaproponowanego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Jest ono bowiem na świecie powszechnie akceptowane i wykorzystywane w badaniach. Przez kompetencje finansowe należy rozumieć „kombinację świadomości, wiedzy, umiejętności, postaw i zachowań niezbędnych do podejmowania skutecznych decyzji finansowych i ostatecznego osiągania indywidualnego dobrobytu finansowego” (OECD/INFE Guidance on digital delivery of financial education, OECD 2022). Nawet z bardzo pobieżnej analizy tej definicji widać, że pojęcie kompetencji finansowych jest wielowątkowe i zawiera kilka wzajemnie uzupełniających się komponentów.
Niski i zróżnicowany poziom kompetencji finansowych na świecie