Średnia cena koszyka zakupowego nie zmieniła się mdm – podała agencja badawcza ASM SFA.
„Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że we wrześniu 2023 r. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku utrzymała się prawie na tym samym poziomie, co przed miesiącem i wyniosła 285,05 zł (wzrost o 0,03 zł)” – napisano.
ASM podaje, że niewielkie wzrosty cen odnotowano w pięciu sieciach, a w pozostałych ośmiu ceny badanych produktów były niższe niż w sierpniu.
„Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego po raz kolejny miał miejsce w sieci Biedronka (6,39 proc.), a największy wzrost w sklepach POLOmarket (4,73 proc.)” – napisano.
W ujęciu rocznym wzrost cen badanych produktów zaobserwowano w 9 na 12 analizowanych sieci.
„Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci POLOmarket, w którym średnia cena koszyka we wrześniu 2023 r. była wyższa aż o 54,46 zł niż przed rokiem, tj. o 20,65 proc. Zaś spadek cen zaobserwowano w sklepach Biedronka (13,92 proc.), Lidl (4,54 proc.) i Auchan (2,45 proc.)” – napisano.
Średnia wartość koszyka zakupowego zdrożała rok do roku o 9,28 proc. z 260,84 zł we wrześniu 2022 r. do 285,05 zł we wrześniu 2023 r.
map/ ana/