GUS: Udział sprzedaży przez Internet w sprz. detal. w I: 8,3 proc.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w styczniu w Polsce 8,3 proc. wobec 9,5 proc. w grudniu – podał Główny Urząd Statystyczny.

Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących w styczniu spadła o 32,7 proc.

GUS podał, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 27,5 proc. przed miesiącem do 22,9 proc.), „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 18,9 proc. do 18,7 proc.).

Z kolei wzrost udziału odnotowały natomiast jednostki z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” z 19,7 proc. do 21,5 proc.

map/ ana/


Artykuły powiązane

Całkiem bezgotówkowej Polski nie będzie – przynajmniej na razie

Kategoria: Analizy
Większość Polaków lubi płacić kartą, z drugiej jednak strony nie chcemy ograniczać tradycyjnych form płatności. Wydaje się więc, że – przynajmniej w najbliższych latach – nie czeka nas stanie się społeczeństwem bezgotówkowym.
Całkiem bezgotówkowej Polski nie będzie – przynajmniej na razie

Tydzień w gospodarce

Kategoria: Raporty
Przegląd wydarzeń gospodarczych ubiegłego tygodnia (16–20.05.2022) – źródło: dignitynews.eu
Tydzień w gospodarce

Autobiografia europejskiego Elona Muska

Kategoria: Innowacje w biznesie
Europejskim odpowiednikiem Amerykanów Steve`a Jobsa czy Elona Muska, czyli wybitnych biznesmenów, propagatorów innowacji, jest Brytyjczyk James Dyson. Właśnie opublikował  autobiografię „Invention: A Life”.
Autobiografia europejskiego Elona Muska