Indeks Ifo w Niemczech w II: 91,1 pkt

Indeks Ifo, obrazujący nastroje wśród przedsiębiorców niemieckich, wyniósł w lutym 91,1 pkt. wobec 90,1 pkt. miesiąc wcześniej – podał instytut Ifo w komunikacie. Analitycy spodziewali się indeksu na poziomie 91,2 pkt.

Indeks oczekiwań wyniósł 88,5 pkt. wobec 86,4 pkt. miesiąc wcześniej, a analitycy prognozowali 88,4 pkt.

Wskaźnik ocen obecnej sytuacji wyniósł zaś 93,9 pkt. wobec 94,1 pkt. poprzednio – podał Ifo. Tu analitycy szacowali 95,0 pkt.

Badanie Ifo obejmuje 9 tys. niemieckich firm z różnych branż, w tym produkcji, usług i budownictwa.

 

aj/ osz/


Artykuły powiązane

Złudzenie wyspy: jak firmy reagują na wiadomości

Kategoria: VoxEU
Badanie wskazuje, że firmy niemieckie i włoskie reagują zbyt mocno na wiadomości mikroekonomiczne, a zbyt słabo na wiadomości makroekonomiczne. Jeżeli reakcja w wymiarze makroekonomicznym jest wolniejsza niż wynikałoby to z racjonalnych oczekiwań, decydenci mogą mieć więcej czasu na podjęcie działań w okresie zawirowań w gospodarce.
Złudzenie wyspy: jak firmy reagują na wiadomości

Tydzień w gospodarce

Kategoria: Raporty
Przegląd wydarzeń gospodarczych ubiegłego tygodnia (16–20.05.2022) – źródło: dignitynews.eu
Tydzień w gospodarce