Turcja: Erdogan uzyskał 49,5 proc. poparcia po przel. 92 proc. głosów

Obecny szef państwa Recep Tayyip Erdogan uzyskał 49,5 proc. poparcia w wyborach prezydenckich w Turcji; jego konkurent – wspierany przez większość opozycji Kemal Kilicdaroglu – uzyskał 45 proc. głosów – poinformował w nocy z niedzieli na poniedziałek Ahmet Yener, przewodniczący tureckiej Wysokiej Komisji Wyborczej (YSK). Zliczono 92 proc. oddanych głosów.

Kandydat na prezydenta Turcji, by wygrać wybory w pierwszej turze, musi zdobyć większość oddanych głosów. W przypadku niespełnienia tego warunku przez żadnego z kandydatów, dwóch z najlepszym wynikiem zmierzy się w turze drugiej, zaplanowanej na 28 maja 2023 r.

Przemawiający do tłumu swoich zwolenników Erdogan zapewnił, że wierzy w wygraną w pierwszej turze. Kilicdaroglu oświadczył z kolei, że „jeśli będzie to konieczne, wygra w drugiej rundzie”.

jbw/ zm/ seb/


Artykuły powiązane

Turecki Model Gospodarki

Kategoria: Trendy gospodarcze
Gospodarka Turcji ciągle jest wystawiona na zagrożenia związane z niezrównoważonym rachunkiem obrotów bieżących, prowadzące do deprecjacji waluty i sprzyjające narastaniu inflacji. Ogłoszony ponad rok temu program o nazwie Turecki Model Gospodarki niekoniecznie zmniejszy owe zagrożenia.
Turecki Model Gospodarki

Turcja beneficjentem wojny w Ukrainie

Kategoria: Trendy gospodarcze
Turcja odgrywa aktywną postawę wobec konfliktu w Ukrainie, utrzymując kontakty z jego stronami, a jej sukcesem było odblokowanie eksportu ukraińskiego zboża. To jednak wymiana z Rosją pozwala jej odnosić największe korzyści gospodarcze.
Turcja beneficjentem wojny w Ukrainie

Gdy instynkt pokona czujność, czyli jak nie stracić pieniędzy przez socjotechnikę

Kategoria: Analizy
W artykule skupię się na analizie ludzkich instynktów, czyli odruchowych i nieświadomych zachowań, które niestety mogą być wykorzystane przez oszustów. Zespołem narzędzi bazujących na instynktach i wykorzystywanych (choć nie tylko!) do oszukiwania ludzi jest socjotechnika. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, jak często padamy ofiarą socjotechnicznych sztuczek.
Gdy instynkt pokona czujność, czyli jak nie stracić pieniędzy przez socjotechnikę