„Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” to ukazujący się od 2003 r. comiesięczny raport, dostarczający informacji na temat liczby cytowań mediów w innych środkach przekazu. Według nowego wrześniowego zestawienia „Obserwator Finansowy” zajmuje 5. miejsce wśród portali ekonomiczno-biznesowych.
Od ponad roku ekonomiczny serwis NBP cały czas znajduje się w TOP 5 portali branżowego rankingu IMM, a sumaryczne statystyki cytowalności treści publikowanych w tym okresie w serwisie zbliżyły się do tysiąca. Jak wynika z raportu IMM „Analiza obecności w mediach” (grudzień 2022 r. – czerwiec 2023 r.) , najchętniej do tekstów „Obserwatora Finansowego” sięgają inne portale, często specjalistyczne.
Zdaniem twórców raportu stała wysoka liczba cytowań jest elementem świadczącym o wiarygodności i opiniotwórczości danego medium. Spośród materiałów publikowanych w serwisie sporą cytowalność i tzw. zasięgi zapewniają przygotowywane co miesiąc przez redakcję ankiety prowadzone wśród ekonomistów. Miesięczne zasięgi publikacji serwisu sięgają blisko 3 mln kontaktów. Rocznie z portalu korzysta ok. 730 tys. unikatowych użytkowników (za Google Analitycs).
Kilkadziesiąt tysięcy tekstów dostępnych bezpłatnie, materiały wideo i podcasty
„Obserwator Finansowy” to portal, w którego dorobku jest kilkadziesiąt tysięcy tekstów, stanowiących przekrój najważniejszych tematów ekonomicznych w Polsce i na świecie. Od 14 lat serwis dostarcza przygotowane na bieżąco i dostępne nieodpłatnie analizy, raporty, wywiady oraz dane ekonomiczne. Autorami publikowanych w nim treści są eksperci NBP, wybitni naukowcy, ekonomiści oraz dziennikarze i publicyści specjalizujący się w szeroko ujętej tematyce gospodarczej, wśród nich laureaci Nagrody Nobla, m.in. Joseph E. Stiglitz, William F. Sharpe, Michael Spence, Olivier Hart i Robert Fogel, a także prezesi banków centralnych.
Od grudnia 2021 r. tytuł posiada także swoją drukowaną odsłonę, a wydawany od lutego 2023 r. kwartalnik dostępny jest w salonach prasowych i na stacjach paliw w całej Polsce. Dynamiczny rozwój „Obserwatora Finansowego” w ostatnim roku przyczynił się do zapewnienia mu wysokiego stabilnego miejsca w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów.
Oprócz treści prezentowanych w portalu i czasopiśmie, „Obserwator Finansowy” dostarcza także ekskluzywne treści multimedialne za pośrednictwem serwisu YouTube. Na jego kanale dostępnych jest ponad 400 materiałów cieszących się ponad 8 mln wyświetleń. Od 2019 r. serwis obecny jest także na Spotify, gdzie udostępnia podcasty na bieżące tematy społeczne i gospodarcze.