GUS: Udział sprzedaży przez internet wyniósł w IX 8,3 proc.

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł we wrześniu 2023 r. w Polsce 8,3 proc. wobec 8,2 proc. w poprzednim miesiącu – podał Główny Urząd Statystyczny.

Z kolei wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących mdm wzrosła o 0,4 proc.

GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,1 proc. przed miesiącem do 24,3 proc.), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 17,7 proc. do 17,8 proc.).

Z kolei spadek udziału wykazały natomiast jednostki handlujące meblami, rtv, agd (z 15,7 proc. do 15,6 proc.).

map/ gor/


Artykuły powiązane

Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Kategoria: Trendy gospodarcze
Po pandemii globalny e-commerce notuje malejącą dynamikę wzrostu, a w niektórych geografiach nawet spadek obrotów. Jego nową siłą napędową stają się media społecznościowe, a niedługo będzie nią także metaverse.
Media społecznościowe i metawersum zdynamizują e-commerce

Turecki Model Gospodarki

Kategoria: Trendy gospodarcze
Gospodarka Turcji ciągle jest wystawiona na zagrożenia związane z niezrównoważonym rachunkiem obrotów bieżących, prowadzące do deprecjacji waluty i sprzyjające narastaniu inflacji. Ogłoszony ponad rok temu program o nazwie Turecki Model Gospodarki niekoniecznie zmniejszy owe zagrożenia.
Turecki Model Gospodarki

Nadążyć za klientem, a najlepiej być krok przed nim

Kategoria: Trendy gospodarcze
Najpierw pandemia, potem kłopoty na rynku pracy i uszczelnienie przepisów o zakazie działania w niedzielę, a teraz inflacja - to wszystko sprawiło, że handel musi podlegać nieustannym przemianom.
Nadążyć za klientem, a najlepiej być krok przed nim