Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł we wrześniu 2023 r. w Polsce 8,3 proc. wobec 8,2 proc. w poprzednim miesiącu – podał Główny Urząd Statystyczny.
Z kolei wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących mdm wzrosła o 0,4 proc.
GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 23,1 proc. przed miesiącem do 24,3 proc.), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 17,7 proc. do 17,8 proc.).
Z kolei spadek udziału wykazały natomiast jednostki handlujące meblami, rtv, agd (z 15,7 proc. do 15,6 proc.).
map/ gor/