Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”

Narodowy Bank Polski zaktualizował logotyp oraz identyfikację wizualną. Zaprezentowano także nowe hasło: „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”. Do użytku wprowadzono także nowy emblemat banku centralnego. NBP zrealizowało projektu we własnym zakresie.

Ewolucja nowej identyfikacji wizualnej banku polega na zmianie kwadratu z napisem NBP na okrągłe drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego z takim samym napisem – użyty w logotypie krój pisma nie uległ zmianie. Zastąpiono też zieleń kolorami: granatowym i złotym. (…)

Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło „Dbamy o wartość polskiego pieniądza”

autor: Justyna Dąbrowska-Cydzik
2021-07-09

Wirtualnemedia.pl


Artykuły powiązane

Zawstydzające początki tygodnika „The Economist”

Kategoria: Społeczeństwo
Najpopularniejsze obecnie ekonomiczne pismo świata – brytyjski magazyn „The Economist” – w początkach swojego istnienia protestowało przeciwko ustawowemu ograniczaniu liczby godzin pracy dzieci do dwunastu godzin dziennie. Tygodnik oburzał się na darmową edukację dla ubogich, nawet jeżeli finansowali ją filantropi.
Zawstydzające początki tygodnika „The Economist”

Pieniądz cyfrowy banku centralnego w perspektywie historycznej

Kategoria: VoxEU
Zmiany technologiczne w zakresie pieniądza i finansów są nieuniknione. Pieniądz cyfrowy banku centralnego spełniałby podstawowe funkcje pieniądza, a mianowicie rolę jednostki rozliczeniowej, środka wymiany i środka przechowywania wartości, czyli tezauryzacji.
Pieniądz cyfrowy banku centralnego w perspektywie historycznej