Rząd wydłuża obostrzenia epidemiczne do 31 I; klasy 1-3 wracają do szkół

Rząd wydłuża wszystkie obowiązujące obostrzenia epidemiczne do 31 stycznia, wyjątkiem jest przywrócenia nauki stacjonarnej dla klas 1-3 szkół podstawowych od 18 stycznia – poinformował w trakcie konferencji prasowej minister zdrowia Adam Niedzielski.

„Ważąc wszystkie za i przeciw, również opierając się na modelach prognostycznych (…) doszliśmy do wniosku, że krokiem najbardziej nieśmiałym, który możemy wykonać, a który jednocześnie w sensie symulacji przez nas prowadzonych (…) nie stanowi zagrożenia, jest uruchomienie nauki stacjonarnej w klasach 1-3” – powiedział Niedzielski.

„Od 18 stycznia zdecydowaliśmy się o utrzymaniu wszystkich dodatkowych obostrzeń, oprócz uruchomienia nauczania stacjonarnego w klasach 1-3 szkół podstawowych” – dodał.

Z prezentacji KPRM wynika, że wydłużone obostrzenia epidemiczne obowiązują do 31 stycznia.

pat/ tus/ ana/


Artykuły powiązane

Początek nowego roku szkolnego w cieniu COVID-19

Kategoria: Trendy gospodarcze
Powrót uczniów do sal lekcyjnych na globalną skalę wciąż jest raczej wyjątkiem niż normą. Zamknięcia szkół nadal dotyczą ponad 1 miliarda uczniów (około 2/3 uczących się na świecie) w ponad 110 krajach. Odbędzie się to ze szkodą dla osiągnięć i nauki szkolnej uczniów oraz akumulacji kapitału ludzkiego.
Początek nowego roku szkolnego w cieniu COVID-19

Technologia pomoże złagodzić wpływ epidemii na oświatę

Kategoria: Analizy
Od kilku tygodni rośnie świadomość zagrożeń, jakie niesie ze sobą pojawienie się wirusa COVID-19. Wirus rozprzestrzenia się po całym świecie, uderzając m.in. w systemy oświaty w Europie i Azji Środkowej.
Technologia pomoże złagodzić wpływ epidemii na oświatę

Czy COVID-19 odbuduje, czy zmniejszy zaufanie do nauki?

Kategoria: VoxEU
Mówi się, że jednym ze skutków pandemii będzie odwrócenie długofalowej tendencji do podważania wartości wiedzy naukowej. Jednocześnie według niektórych badaczy (Friedman and Plumer 2020) pandemia pokazała „długoletnią praktykę dezawuowania wiedzy naukowej dla celów politycznych” przez polityków – z uszczerbkiem dla społecznego odbioru nauki i naukowców.
Czy COVID-19 odbuduje, czy zmniejszy zaufanie do nauki?